14 september 2009

CanadaCali2009 Teaser!!!!!

CanadaCali2009Crew presenterar stolt en tesaser för den kommande CanadaCali2009 Movie!!
Håll till godo och njut!

07 september 2009

CanadaCali2009 Movie

Just i detta nu så pågår redigeringen för fullt av CanadaCali2009 Movie!
Ett Premiärdatum för Filmen är ännu ej satt men info om detta kommer så fort vi ser ett slut av denna redigering!

För er som knappt kan sitta still då ni läser denna nyhet så kan vi med glädjande ord berätta att en Teaser kommer att släppas inom kort!!! Så fort den har släppts kommer alla få reda på detta och det kommer ligga en direktlänk ute på nätet!

Over and Out!

26 maj 2009

Skövde, Sweden

Ja nu har vi i CanadaCali2009Crew börjat landa i vardagen och anpassa sig till det svenska samhället. Tar lite tid att smälta en sån här resa och inse vad man varit med om=)

Lite snabb överskådning av de närmsta dagarna här i Sverige gör att man tycker vardagen till en början är en aning tråkig om man jämför hur vardagen varit innan... Men vi får hoppas att den svenska sommaren bjuder på lite fart och fläkt=)

Bilden ovan togs den sista dagen vi hade i på beachen i Waikiki.

Bloggen kommer inte att uppdateras på ett litet tag nu, men det kommer antagligen komma upp lite pics och updates i sommar om vi hittar på nåt kul=)

Vi vill också tacka alla som följt och läst bloggen under vår resa, har varit riktigt kul att få läsa lite kommentarer och se vilka som följt våran resa. Så tillsvidare!

Over and Out

22 maj 2009

Back in Sweden....

Igår kl 07:40 på morgonen så landade vi i Sverige... Det var ett 10 gradigt, kallt svenskt landskap som mötte oss. Med shorts, fliflop, linne och blomsterkrans steg vi av planet=) Vi fick ett varmt mottagande av Peo och Ida på flygplatsen! Första svenska vi fick i magen blev en kaffe och kanelbulle på Statoil, sedan samlades vi hemma hos Ludde där vi drog halvårets första Kebabpizza!! Bilder från sista dagen på beachen kommer upp om en liten stund...

OverandOut

14 maj 2009

Back in Waikiki, Oahu

Tillbaka i civilisationen!!

Sedan vårat förra blogginlägg så har det hänt en hel del=)
Vi kan börja med våran resa till Hawai’i¨s norra ö Kauai. Som tidigare nämnts så kallas denn ö för trädgårdsön, p.g.a. att ön är så grön, det beror på alla berg i mitten av ön som drar till sig moln och därmed regn. Regnet är dock inget man upplever ute vid kusterna=) Som sagt så flög vi ett litet inrikesplan dit som tar ca 30 pers, när vi sedan landat så bar det av till en supermarket för att ladda upp med proviant inför följande dagar. En kompis på STN hade gett oss massa tips på vad man kunde göra på Kauai, ett av dessa tips var att göra en hajk på ca 2 mil till en ”öde” strand som ligger på Kauais norra kust. Stranden heter Kalalai Beach. Detta var vårt första mål med Kauaivistelsen. Efter lite flyt med bussen (som typ bara går 5ggr per dag här) så lyckades vi komma upp till norra änden av ön. Vi tillbringade sedan natten där på stranden för att sedan gå upp tidigt på morgonen och starta hajken. Dock så var det 1 mil bilväg fram till dit själva trailen började, men som tur var så fick vi lift upp dit av några tyskor som också skulle hajka.

Efter 7h hajk var vi äntligen framme, trailen var ganska sketchy på sina ställen och det var lite av en bergsklättring ibland, påminner mkt om norsk fjällvandring. Beachen var inte direkt ”öde” då vi kom dit, men det var inte så jättemkt folk, mest några nudister som utövade yoga...
Det var en mkt mäktig vy man fick, med höga berg bakåt och öppna havet framåt. Nerfrån bergen så rann det ett vattenfall där vi duschade och fyllde på dricksvatten.

Efter att ha samlat ihop ved så gjorde vi upp en eld och hade en BBQ på beachen i solnedgången. Baconlindad korv, Heinz Ketchup och en Island Lager Longboard smakade utsökt efter denna långa dag! Efter det blev det banan med choklad.
Då man vaknat upp på beachen så var det bara krypa ur sovsäcken och börja steka=)
Vi passade även på att köra lite bodyboard, det fanns ett antal på stranden som någon hade lämnat där. Efter en hel dag på Kalalai Beach så hajkade vi tillbaka dagen efter, då klarade vi hajken på bara 5h!=)

Resten av dagarna tillbringade vi på södra Kauai. Testade lite snorkling där nere och stekte lite på beachen.

Efter en flygtur på ca 30min var vi sedan tillbaka på Oahu! En övernattning på vårat gamla hostel i Waikiki senare och sedan morgonen efter satt vi på bussen upp till Surfing the Naitons i Waiawa! Detta är som tidigare inte nämnts en bibelskola/välgörenhetsorganisation som ligger här på Hawai’i. Vår käre vän Andreas Garphammar jobbar där som staff och det är därför vi har fått på bo där tidigare en vecka. Nu kom vi allså tillbaka för att stanna 4 dagar till. Det var sjukt kul att träffa allt folk på STN igen! Skönt gäng som sagt, STN anordnade i helgen som var en fet surftävling i Waikiki! Sjukt gött drag vare och det var stor blandning på åkarna, både nybörjare och renodlade proffs. Det kördes tävling både i longboard och shortboard. Under tävlingshelgen så hjälpte vi till och Robin och Ludde hjälpte till med foto under hela helgen.

Nu har vi stannat kvar här nere i Waikiki, vi har bokat ett hotel för resten av vår tid här på Hawai’i som ligger i stan nära beachen. Vi har hyrt surfbrädor för en vecka så det vi kommer göra följande dagar är att hänga på beachen och sola och surfa=)

Det var allt för denna gången, i nästa uppdatering får ni se hur vi har det på beachen=)

CanadaCali2009Crew

En liten del av STN gänget!

Solnedgång Kalalai Beach

BBQ @ Beach
Vattenfallet

Bangladesh first Surfer! Jafar! to the right...
Freedom Surfcontest

Waikiki Beach

Andreas chillar hårt!

29 april 2009

Kauai

Imorgon flyger vi till en ö som heter Kauai, det är den norra ön i ögruppen Hawaii. Ön kallas typ Trädgårdsön för de finns så mkt orörd vacker natur. Vi kommer att vara iväg en vecka, med endast lätt packning i ryggsäck. Så bloggen kommer vara nere en vecka minst från och med nu... Vi har det jättebra här på STN, började dagen med att surfa i soluppgången=) Det är riktigt gött folk och go gemenskap här! Som sagt så hörs vi om minst en vecka!

27 april 2009

Hawaii

Nu har vi äntligen fångat de första vågorna på surfbrädan! Det var riktigt najs=) Vi landade för några dagar sedan här på Oahu, Hawaii. När vi landade hade vi ingen aning om vart vi var typ eller vart vi skulle, kl va typ 10 på kvällen och vi behövde nånstans där vi kudne tillbringa natten. Vi bad taxi chaffisen att köra oss till närmsta billiga Hostel. Vi hamnade då i Waikiki på ett hostel som heter Beachside. För er som inte vet så delar man rum med annat folk på ett hostel, i detta fall var det 8 man per rum, killar å tjejer blandat. När vi skulle checka in så fanns de inte ett rum till alla oss tre, så vi fick sova i varsitt 8 mannarum. Ska säga att det är riktigt skumma typer på sånna här hostel, och det känns lite sådär att lägga sig i ett rum med helt okända människor med kameror å datorer värda ett antal tusen:P

Natten gick fint iaf, jag (Robin) hälsade på min rumskompis för andra gången på morgonen, eftersom han va så hög att han itne kom ihåg nått kvällen innan...
Vi bestämde på morgonen att vi skulle stanna en natt till på hostelet, då kom vi också i samma rum vilket var najs! På dagen så hyrde vi surfbrädor och prövade på surfing för första gången! De va riktigt kul och alla lyckades fånga några vågor=) Vi började på 8 feets softtops.

Vi fick sedan bekanta oss med vår nya rumskompis Mike. En 50-60 årig gubbe som gick runt och drack rom och sjöng Jonny Cash, samt levde på att göra stråhattar. Han förvarade förövrigt sina strån inne i vårt rum...

På kvällen träffa vi tre svenska tjejer från Kristinehamn som vi hängde med, prövade The Cheesecake Factory och det var sjukt gött!

Morgonen efter så drog vi upp till Surfing The Nations. Vår vän Andreas Garphammar jobbar som ledare där! Riktigt najs så där e vi nu! Surfade lite igår på North Shore ock, riktigt najs=)

Vi stannar här på Surfing the Nations till på onsdag, sedan drar vi nog till norra ön, Kauai=)
Vi planerar att göra lite övernattningar på beachen el liknande på den ön, så vi kommer resa med endast en ryggsäck.